Skip to main content

Kisah Seram di MRSM Kuala Kubu Bharu aka KKB....

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. Hye peeps.

Bertemu kita diiiiiiiiii siniiiiiiiii !!!!

jeng jeng jeng ~~~~~

*Drum roll*

Tajuk dia. Seram tak ? Uuuuuu.

Okay. Bila cerita kisah hantu ni. Antara tempat tempat yang pernah aku kunjungi paling paling menakutkan ialah MRSM KKB. Banyak benda benda pelik aku lalui selalu kat MRSM ni lah hahahahah. Even matriks selangor pun tak menyeramkan macam ni. hehe. Time hidup aku kat sini lah benda paranormal yang selalu berlaku heheheh.

MRSM KKB pernah di-list kan dalam senarai The Most Haunted School in Malaysia. Klik sini


So, memang tak dinafikan lah. Kalau orang tanya MRSM KKB berhantu ke tak? Yessss. Sebab aku dah pernah lalui. Memang seram like shittt hell semua ada. Hahahah. Kawan aku siap buat cerpen kisah pasal MRSM KKB ni. Klik sini Blog Aiman Abdullah

Aku sebenarnya taknak post entry ni takut takut bebudak taknak apply MRSM KKB sebab kisah hantu ni.

Nak aku buat cerpen jugak ke ? hmmmmmm. Meh meh aku cerita ye...

Cerpen: Kisah di MRSM KKB...

 Pada ketika itu, aku baru sahaja menjalani kehidupan aku sebagai budak asrama. Terasa bangga pula apabila berjaya memasuki sekolah berasrama penuh terutamanya MRSM. Yelah, nama pun dah glamour. Maktab Rendah Sains MARA pulak tu. Waktu tu, MRSM memang terkenal sebagai satu sekolah yang berprestij tinggi. Hanya budak budak yang mendapat keputusan cemerlang dalam UPSR dan PMR sahaja yang berjaya menuntut ilmu di sini. Mana tak kembang hidung.

 Aku, Miza, walaupun hanya lah pengambilan kali kedua tidak begitu meng-endahkan cemuhan dan pandangan serong daripada pelajar pengambilan kali pertama. Huh berlagak sungguh mereka. Tapi, apa yang lebih menarik sekolah ini terlalu banyak cerita paranormal. Cerita cerita yang diturunkan secara turun temurun daripada generasi pertama. Walaupun MRSM KKB baru dibuka sejak tahun 2002 tetapi sekolah ini bukan calang calang sekolah. Paling utama, banyak kisah misteri yang tersembunyi disebalik kecemerlangan sekolah ini. Hmmmm

"hmmmmmm, bila malam malam. takutnya nak menghadap ke belakang tingkap" Miza merungut di dalam hati sambil memandang ke luar tingkap 1 Bestari. Di luar tingkap itu sahaja sudah nampak tangki Air MRSM KKB. Diceritakan, bahawasanya, tangki air tersebut terlalu banyak kisah misteri.


to be end now...


hahahahahahahhaah. kay aku taknak sambung cerita niiiii !!! Sebab aku tade feel nak menulis. Sejujurnya jadi penulis oh em geee susah gilosss!!!!!!! Sebab aku malas nak buat ayat. Nak kena feel bagai semua eeee. Cana lah nak jadi penulis. Walaupun aku rasa aku ada bakat menulis tapi seriously aku malas. Hmmm. Tak semua pekerjaan ni mudahkan. Hehehhe. actually ni kali pertama aku try menulis cerpen. Tapi, Malasnya. Aku bukan rajin membaca novel so agak susah lah. hehehehe. Kena ada banyak vocab semua. Kena masukkan feeling dalam ayat tu. Tak kuasa aku.

Okay aku sambung. Waktu aku form 1 dulu, aku duduk dengan rumet aku yang lain. So dalam bilik tu ada budak form 1 je lah. Bilik kitorang paling dekat dengan tandas. Bersebelahan macam tu lah. Katil aku pulak dekat bahagian menghadap koridor. So bila malam malam sunyi gitteww boleh lah dengar bilik lain buka pintu bilik dorang then berjalan dekat koridor. So ada satu malam tu dah pukul 3 pagi tau. Aku tak leh tidur lagi time tu. Tak silap aku, aku tidur agak lambat buat kerja sekolah rasanya. So, time nak tidur tu aku tutup lah pintu bilik en. Oh ya, kitorang tak dibenarkan bukak lampu bilik selepas light off (jam 12 a.m.) so study guna lampu koridor je lah. Then waktu aku dah tutup pintu and baring atas katil aku tak leh nak tidur. So tetiba aku dengar orang berjalan kat koridor. Tahu tak yang bunyi selipar jepun kalau basah ada bunyi quack quack quack ? Haaa yang tu aku dengar. Pastu aku try lah keluar check kat koridor siapa yang berjalan memalam buta ni. You know what? I found NONE. Tiada sesiapa pun. Pastu aku sambung balik baring. Then aku dengar orang berjalan kat koridor lagi. Then lagi. Aku check balik kat koridor menang tade pun. But it seriously damn scared. Yet I able to sleep. Thank goodness,

The following days or maybe weeks I cant have a good sleep. why ? To think that I'm scared to death. you know whut ? My wing (we called it wing for the koridor) Oh shit I just cant remember what my wing is. Thought it wud be Wing C I guess. Okay proceed, my wing that time is facing to the hill which is the Academic Blocks. And there are high stairs. We use that stairs to go to class though. To be truth, we were told that once ago, students always saw something like sup bunjut there. Or Mr Gula gula or Encik Pocong. Hmm, not only that , Mrs Sani's son once saw a Gorila creature was a that stairs. It was not animal but something misery I guess ? Har-har.

Waktu aku form 1 dulu kitorang pernah kena histeria besar besaran. Orang kena rasuk lepastu ada kuasa superpower boleh tolak meja yang berat dan panjang itu dengan sekali tolakan sekali gus 3 meja bersebelahan tertolak sekali. hmmmm. Cerita dia begini,

Waktu tu dah magrib, aku macam biasa cepat cepat siap untuk keluar gi surau untuk magrib. Aku suasana petang tu agak pelik. Hari tu kitorang diminta untuk mengosongkan blok lebih awal daripada yang sepatutnya. Sesudah tiba di surau aku terus tanya kawan aku. "weh, ada pape ke petang ni ? Macam pelik je" suasana petang tu agak suram. Aku terpandang ke luar sliding door surau. Kelihatan abang abang BADAR yang  hensem dan pandai antaranya Abang Irwansyah tak silap aku hehe berjalan menuju ke blok Aspuri. Sambil berkopiah bersongkok dan membawa al-quran.

"Wuish, apa sudah jadiiii ? " tanya aku pada kawan kawan. "Nak tahu tak, time tu aku baru bangun tidur. Pastu aku pandang atas bumbung salah satu bilik ni. Banyak gila gagak bertenggek. Hm tak sedap hati doh" jawab Nada. Hm tak silap aku Nada yang cakap hehe aku pun lupa. Oh kejadian ni berlaku dekat Blok B.

Aku pergi mengambil wudhu dan masuk semula ke dalam surau.

Tiba tiba...

"Kita jangan nak mencabar benda ni. Benda ni ada kat sekeliling kita" kata kata diucapkan oleh Abang Irwasyah . eh eh eh tak silap aku lah. aku lupa. Ke Acap cakap. Acap Form 5 time tu aku form 1. Tiba tiba...

Aaaaaaa !!! Aaaaaa !!! Aaaaa !

Pom ! Pom ! Pom !

Kelihatan seseorang menjerit. Ehhhhh ! Macam kenal huhu. Itu bukan akak senior tu ke ?

Angin bertiup kencang sehingga kan pintu surau tertutup sendiri. Hm tak silap aku memang ada angin pun.

Kitorang yang kat surau semua dah terjenguk jenguk ke luar kanan surau. Huish?? Apa sudah jadi ni ???

Kemudian,

Azan berkumandang.

Allahu akbar Allahu akbar !

Jeritan kedengaran.

Selepas itu kami menunaikan solat magrib berjemaah.

Time tu kami dengar cerita yang kat DS dan hingar bingar. Riuh rendah semua ada lah. Dah tak tentu arah dah. Budak budak yang lemah semangat dihantar ke surau. Dorang semua nangis nangis. Mula mula kitorang kena pergi DS. Kejap kejap DS kejap kejap pergi surau. Dah pening dah. Pastu kitorang diminta pakai stokin dan menutup dahi guna tudung.

Comments

Popular posts from this blog

Ijazah Sarjana Muda Farmasi (Kepujian) UiTM aka BPharm UiTM

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. Hye peeps. I have request. For those yang berjaya dapat BPharm UiTM tahniah junior ! Please drop by my blog here CLICK HERE . For those yang reread balik blog ni please drop by my other post here. Hopefully membantu :) Study Tips For Student Student Farmasi Belajar Apa? FAQs For those yang berminat untuk sambung jurusan farmasi (terutama program Ijazah Farmasi), you may need to read this first. Syarat-syarat Kelayakan Masuk Minimum Ke Program Farmasi  For those yang nak tengok list of training place for Provisional Registered Pharmacist (PRP), you may direct to this link. Senarai Premis Latihan Bagi Pegawai Farmasi Provisional (PRP) For those nak tahu apa budak farmasi belajar klik link ni Student farmasi belajar apa? For those yang nak tahu pengalaman saya dalam hospital attachment click here Pengalaman jadi Pelajar Farmasi Klinikal di Hospital Yang bawah ni pengalaman saya menjalan community attachment di retai

Pengalaman as pelajar MRSM Kuala Kubu Bharu. Best ke masuk asrama ?

Assalamualaikum. Sekarang tarikh 7 Februari 2019. Umur saya pun dah 23 tahun. Kalau ikutkan, dah 6 tahun mungkin saya tinggalkan zaman sekolah. Btw saya SPM 2013. Post yang saya tulis ni semasa saya baru sahaja selesai menghabiskan zaman sekolah. Maybe tahun 2014. Ada yang request untuk update rujukan. So saya as alumni ANSARA MRSM KKB, sedia membantu hehehehe. Okay, sekarang anak muda ramai yang guna social media kan. Jadi kalau ada parents atau student yang nak tanya apa apa mungkin boleh ajukan pada mereka. Sebarang update terkini juga boleh anda rujuk pada social site MRSM KKB. Saya hanya mampu membantu setakat ini sahaja.  Facebook MRSM KKB Saya dah tengok twitter BWP MRSM KKB, seems like dah lama tak nampak dorang update. Last tweet pun Julai 2018. But maybe dia akan aktif balik ? Mungkin.. But usually I saw their BWP update on instagram. So, maybe insta might be useful? Twitter: https://twitter.com/salamsaudara Instagram: srckukuba_ I hope

Student farmasi belajar apa?

Selamat sejahtera dan Assalamualaikum wbt Hi semua. Surely, ramai yang melawat blog saya ni bercita-cita atau berminat atau nak tahu apa student farmasi belajar. Kalau ada yang tak tahu, Farmasi antara kursus perubatan yang paling pendek dan gaji yang tinggi jika dibandingkan dengan MBBS @ MD (orang kata medicine atau perubatan), pergigian (dentistry) dan veterinar. So kalau kita tengok jangka masa kursus ni selama 5 tahun untuk degree sarjana muda tapi Farmasi hanya 4 tahun sahaja. Tambahan pula gaji yang diberikan juga dikira tinggi dan paling tinggi mungkin? *eh Mungkin disebabkan industri farmaseutikal juga antara industri yang paling untung dan pesat (no 2 dlm dunia), sebab tu profesion sebagai ahli farmasi ni sangat penting dan lumayan. Surely I would say, siapa yang masuk farmasi ni jenis materialistik hahahahahahanat. Okay sejujurnya, aku ni jenis materialistik. Lagi satu, ada hikmah aku tak masuk medik atau dentistry atau veterinar sebab baru tahun ni aku tahu